ARTIKLER

mandag den 2. april 2012

Flere selskaber jagter fyret Dong-boss



En konkurrenceklausul gør det uklart, om Anders Eldrup kan takke ja til tilbud.

Den forhenværende koncerndirektør i Dong Energy, Anders Eldrup, er en attraktiv mand i dansk erhvervsliv på trods af fyringen i landets største energiselskab. Det skriver dagbladet Børsen.
Anders Eldrup forklarer, at han har fået en række henvendelser fra selskaber, der ønsker at tilknytte ham i et eller andet omfang, og dermed tyder meget på, at han ikke kommer til at kede sig efter afgangen fra chefposten i Dong. Han understreger dog, at han ikke har planer om at blive adm. direktør igen.
“Jeg har allerede et antal bestyrelsesposter, og dem er jeg glad for. Selv i de seneste to-tre uger har jeg fået mindst fem forespørgsler om, hvorvidt jeg kunne tænke mig ditten eller datten. Så jeg er egentlig relativt optimistisk med hensyn til, at der vil blive kaldt på mig til forskellige ting,” siger Anders Eldrup til Børsen.

Får svar på vilkår

Problemet for Anders Eldrup er, at han endnu ikke har fået svar fra Dong på spørgsmålet, om man vil påberåbe sig Eldrups konkurrenceklausul eller ej.
“Vi har bedt Dong Energy om at meddele os, om man agter at påberåbe sig den konkurrence-, kunde og leverandørklausul, han er omfattet af. Han har fået at vide, at han får sin opsigelsesløn, og at man vil komme nærmere tilbage med hans vilkår, men det er endnu ikke sket. Vi synes, det vil klæde Dong Energy at vende tilbage med svar på det,” siger Eldrups advokat Lars Svenning Andersen fra Bechbruun.

Ingen kommentar

Angiveligt er der tale om, en udvidet konkurrence, kunde og leverandørklausul, der binder Anders Eldrup i to år efter, at fratrædelsesperioden er udløbet. Hvis Dong Energy vælger at påberåbe sig konkurrenceklausulen, vil den blive medtaget i den kommende voldgiftsag, oplyser Eldrups advokat.
Dong Energy har ikke nogen kommentar til sagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar